יום שישי, 28 בינואר 2011

רשת ארבע העונות – מותג המלונאות היוקרתי בעולם

לאחרונה חזרתי מסיור לימודי של חברת התעופה רויאל גו'רדאניין וחברת :PRIVILAGE TRAVEL בבתי מלון מובילים באיים המלדביים. גולת הכותרת של הסיור היתה שהייה של שני לילות בשני המלונות של רשת FOUR SEASONS באיים. שני בתי המלון של הרשת ממוקמים בשני אטולים שונים ומצריכים קשר בינם באמצעות מטוס ימי.
המלון המרוחק יותר הוא מלון LANDAA GIRAAVARU . מלון זה נגיש רק באמצעות קשר אווירי משדה התעופה הימי במאלה בירת המלדביים. לרשת: FOUR SEASONS יש טרקלין אירוח פרטי משלה בשדה בו מתקבלים האורחים ועוברים בידוק לטיסה ולשהיה במלון.
המלון עצמו ממוקם באטול BAA על איי פרטי גדול מאוד יחסית כ:440 דונם עם צמחיה טרופית עשירה ומטופחת. על השטח הגדול של האי ממוקמים 102 בונגלוס ווילות מדהימות עם כל הנוחיות שעולה על דעתכם . חלק ניכר מהווילות גדולות מהדירות והבתים שרובנו מתגוררים בהם . עיצוב החוץ והפנים וכן הירידה לפרטים מדהימים. כל אחת מיחידות הארוח מבודדת מרעותה, מוקפת בחומת אלמוגים . הכניסה ליחידה היא דרך שער המוביל לחצר בה נמצא מבנה אירוח מקורה בן שתי קומות המשמש כסלון פתוח.
בריזורט (זהו התיאור המתאים יותר מאשר המילה מלון) יש שלוש מסעדות: מסעדה איטלקית בשם BLU המתמחה במאכלים איטלקים קלים – פאסטה ופיצות בעיקר ובערב הופכת למסעדת יוקרה איטלקית. אל תתנו לתיאור להטעות אתכם . בתפריט היינות של המסעדה מצאתי בקבוק יין שאטו פטרוס במחיר של 2,700 דולר.
המסעדה השניה במלון היא מסעדה לבנונוית-מרוקאית AL-BARAKAT. שילוב מעניין של מטבח מזרח תיכוני וצפון אפריקאי. לדברי מנהלי הריזורט זוהי מסעדה מאוד מבוקשת על ידי האורחים.
המסעדה השלישית היא CAFÉ LANDAA . זוהי המסעדה הלא פורמאלית של הריזורט בה אוכלים את ארוחת הבוקר. כמו כן ניתן לאכול במסעדה זו ארוחות צהרים וערב ויש במסעדה בר מיוחד לסושי וטפאנייקי – גריל יפני.
ניתן כמובן להזמין שף פרטי שיכין ארוחות לאורחים אצלם בווילות.
איכות המזון בכל אחת מהמסעדות היתה לא פחות ממדהימה. בשיחה שקיימתי עם הסו-שף האיטלקי האחראי על המסעדה BLU הוא סיפר לי בגאווה רבה שאת המוצרים הטריים הוא מקבל שלוש פעמים בשבוע בטיסות מיוחדות. בשר- מאוסטרליה וניו-זילנד, פרושוטו ונקניקים, מוצרלה, גורגונזולה מאיטליה, חלב ושמנת טריים מניו זילנד, דגים טריים ופירות ים מדייגים מקומיים וכן מאוסטרליה וסרי לנקה.
למי שאוהב צלילה זהו בהחלט גן עדן. הריפים ושוניות האלמוגים מקיפים את האי ונמצאים לפני כל אחת מהווילות. מספיק סנפירים, מסכה ושנורקל על מנת לקבל מנה גדושה של דגים, אלמוגים ויצורי ים יפיפיים. למי שמעוניין בצלילה רצינית יש בריזורט מרכז ספורט ימי וצלילה מקצועי ומצויד במיטב ציוד הצלילה.
הספא היוקרתי ממוקם כמיטב המסורת במלדיבים בים על כלונסאות. רצפות זכוכית שקופות תחת מיטות הטיפולים מאפשרות למטופל לצפות בדגים והאלמוגים מתחת בשעה שהיא או הוא מקבלים טיפול. סוויטות הטיפולים הפרטיות כוללות חדר טיפולים וחדר מנוחה וחדר רחצה המשקיפים לים. כל אחד ממלונות הרשת בוחר לעצמו את יצרן חומרי הטיפולים.


המלון השני של הרשת במלדביים הוא מלון FOUR SEASONS KUDA HURAA. זהו ריזורט אינטימי עם 96 וילות ובונגלוס הממוקם באטול MALE ונמצא במרחק של עשרים וחמש דקות שייט בסירת מנוע מהירה משדה התעופה הבינ"ל של מאלה. זהו הריזורט הוותיק יותר של הרשת במלדביים. לפני כחמש שנים נפגע המלון באופן קשה ביותר על ידי הצונאמי. בתחילה סברו שהשיפוץ של הריזורט ייקח מספר חודשים, אך בדיקה מעמקה גילתה שיש לבנות את תשתיות המלון מחדש. לאחר שנתיים שיפוצים הושק הריזורט מחדש ונמצא בתפעול מלא מזה שלוש שנים.
גודלו של האי הוא קטן יחסית כ:120 דונם ומאפשר לאורחים גישה רגלית לכל האטרקציות – מסעדות, מרכז ספורט ימי, ספא וחדר כושר .
עיצובו של הריזורט הזה הוא הרבה יותר מאופק ואינטימי. סטנדרט הווילות והבונגלוס זהה אך גודלם הפיזי קטן יותר מאשר בריזורט LANDAA.
כל ערב מקיים מנהל המלון קוקטייל לאורחי המלון בהשתתפות המנהלים השונים של המלון.
מבחינת היצע המסעדות, מציע הריזורט ארבע מסעדות: מסעדה הודית, מסעדת BBQ GRILL מסעדת ה:REEF CLUB לאוכל איטלקי וקוקטליים בערב ומסעדה ראשית בה אוכלים לאורך כל היום ושם גם מוגשת ארוחת הבוקר.
ספורט המיים מפותח מאוד גם בריזורט הזה. מרכז צלילה של PADI עם מייטב הציוד והמדריכים. אתרי צלילה מדהימים ואחד מאתרי גלישת הגלים הטובים ביותר במלדביים ממש מול הריזורט.
בנוסף לשני הריזורטים המדהימים הללו מפעילה FOUR SEASONS אניית צלילה – קטמרן באורך 39 מטר. בספינה 10 חדרים עם נוף פנוראמי לים וסוויטה אחת. כמובן שעל הספינה ניתן לקבל את כל הפינוקים של מלון ברשת FOUR SEASONS. ניתן להזמין הפלגות של 3,4, ו:7 לילות.
הנקודה הישראלית: מנכ"ל המלון ב:KUDA HURRA שאל אותי מדוע אין מלון של הרשת בישראל. הוא ציין בפני שישראל מוזכרת מספר פעמים בספרו של מייסד הרשת והיו"ר שלה מר איזידור שארפ. מנכ"ל המלון אף העניק לי עותק מספרו של מר שארפ : FOUR SEASONS THE STORY OF BUSINESS PHILOSOPHY . כבר בעמוד 3 מזכיר מר שארפ את קשריו עם הארץ. אביו , מקס הגיע לארץ כחלוץ והתגורר בקיבוץ דגניה ויבש ביצות. הקשר של האב עבר לבנו ובתחילת שנות השבעים הפעילה הרשת מלון סוויטות בנתניה (הראשון מחוץ לצפון אמריקה). מלון זה קיים עד היום ונקרא מלון העונות.
בשנת 1999 חברה הרשת לקבוצת משקיעים אמריקאיים וחכרה קרקע בבעלות מנהל מקרקעי ישראל באיזור המושבה הגרמנית בירושלים מתוך כוונה להקים מלון ודירות נופש . כעבור עשר שנים בוטל הפרויקט עקב פסיקה של בית המשפט העליון.
במגזין של רשת המלונות הנמצא בחדרי המלון ברחבי העולם, אחת הכתבות המרכזיות היא על ארבעת בתי המלון של הרשת במצרים. כתבה אחרת עוסקת בחיי הלילה בבירות. מלונות נוספים של הרשת באזור נמצאים בעמאן, בדמשק, איסטנבול ואילו לנו נותר לחלום או פשוט לבקר במלונות אלו בארצות אחרות.

אין תגובות: