יום שישי, 28 בינואר 2011

משבר עצירת הטיסות חידד את ההבדלים בין הסוכנים למוכרי הטיסות והחבילות באינטרנט – ONLINE TRAVEL AGENCIES

מאת: יוסי פישר
התפרצות הר געש עלום שם באיסלנד יצרה תובנה חדשה בקרב הנוסעים ברחבי העולם. מה עושים במצב בלתי צפוי לחלוטין כאשר כח עליון מחבל בתעופה העולמית.
מה עושה אותו לקוח מפרנקפורט שהזמין חבילת נופש דרך אקספדיה ונתקע במלון בפלמה דה מיורקה או בלאס ווגאס.
היום בבוקר פורסם באתרי האינטרנט התיירותיים שתאגיד TUI ותאגיד THOMAS COOK , שניהם מגדולי סוכני התיירות בעולם, אירגנו רכבת ימית ויבשתית על מנת לחלץ לקוחות שלהם שנתקעו ברחבי אתרי נופש באירופה.
Tui rescues 5,000 clients from Spain by coach and ship"".
המשבר הנוכחי מחדד ומדגיש את תפקיד סוכן הנסיעות כגוף אחראי ומקצועי המטפל בלקוח בכל עת. על התאחדות סוכני הנסיעות להשתמש בארוע קיצון זה על מנת לתקשר עם הציבור ולהסביר מדוע עדיף שימוש בסוכן נסיעות על פני הזמנה דרך אחד מסוכני האינטרנט. אחריות-שרות-אמינות.
פרט נוסף שהתברר לאור המשבר הזמני בתעופה הוא שתאגידי התיירות הענקיים דואגים ללקוחותיהם יותר מאשר חברות התעופה. אותו לקוח שרכש חבילת נופש – טיסה, העברות ומלון ב:TUI או ב: THOMAS COOK בטוח יותר מאשר לקוח שרכש טיסה בחברת LOW COST ובית מלון באופן עצמאי.
אחת המסקנות המתבקשות לגבי תעשיית התיירות בישראל היא המשך מגמת המיזוגים על מנת ליצור גופים דומים לגופי התיירות המובילים באירופה. כמובן שמיזוגים בישראל הינם תהליך קשה ורב בירוקרטיה עקב גודל השוק אך הם כורך וצורך . נושא מיזוגי חברות התעופה עליו כתבתי בשבוע שעבר מקבל גם הוא חיזוק עקב ההפסדים שסבלו שלושת המובילים הישראלים

אין תגובות: