יום שישי, 28 בינואר 2011

היכן בין השאר באה לידי ביטוי עדיפותן של רשתות ניהול המלונות והמותגים הבינלאומיים על פני רשתות בתי המלון הישראליות

במאמר מקצועי שפורסם לאחרונה ברשת האינטרנט הודגשה התרומה של מועדוני לקוחות של רשתות בתי המלון הגלובאליות לתפוסת המלונות.
נושא פיתוח הנאמנות למותג ברשתות המלונות הגלובאליות מפותח מאד ומגובה בהשקעה בגובה של עשרות מיליוני דולרים בכל שנה לכל מותג.
מותגי מלונאות גלובליים דוגמת: הילטון, סטארווד, מאריוט והולידי-אין רואים במועדוני הנאמנות כלי שיווקי ראשון במעלה שעוזר להם להתמודד מול אתרי המכירות המקוונים המדגישים בעיקר את נושא המחיר הזול ביותר.
ברצוני להביא דוגמה משני מועדוני לקוחות שחלק מאנשי העסקים בישראל חברים בהם: סטארווד והילטון.
סטארווד היא רשת המחזיקה במספר רב של מותגים: המפורסמים בהם: שרתון, ווסטין, לה מרידיאן, W, LUXURY COLLECTION , סיינט ריד'גס , FOUR POINTS ועוד. לרשת זו למעלה מ: 1,000 בתי מלון וכ:300,000 חדרי בתי מלון בלמעלה ממאה ארצות ברחבי העולם.
סטארווד הקימה את מועדון הלקוחות שלה: SPG – STARWOOD PREFERRED GUEST לפני מעט זמן יחסית בשנת 1999 . כיום חברים במועדון לקוחות נאמנים זה כמה מעל עשרה מיליוני חברים.
לפי דברי מנהלים בכירים ברשת סטארווד האחראיים על ניהול מועדון SPG באירופה, אפריקה והמזה"ת, חברי מועדון ה:SPG מהווים 41% מכלל תפוסת המלונות של סטארווד באיזורים אלו.
רשת מלונות הילטון אף היא בעלת מספר רב של מותגים. ברשת 3,600 בתי מלון והמותגים המפורסמים שלה הם: HILTON, WALDORF ASTORIA, קונראד, המפטון -אין ועוד.
הילטון הקימה את מועדון HILTON HHONORS שלה עוד בשנת 1987. במועדון שלה חברים 26 מיליוני חברים . רק בשנת 2010 הצטרפו מיליון חברים חדשים למועדון הנאמנות של הילטון.
על פי הנתונים שמספקת רשת הילטון כ:40% מכלל הלינות ברשת העולמית היו של חברי מועדון הנאמנות של החברה.
הגידול במספרי החברים בתוכניות הלקוח הנאמן ברשתות בתי המלון הגדולות משויך למשבר הכלכלי הגלובלי שגרם ללקוחות להיות יותר מודעים ליתרונות של חברות במועדונים שנותנים להם "תמורה נוספת" לכספם .
רשתות בתי המלון מצידן רואות במועדוני הנאמנות כלי לעידוד לקוחותיהם להמשיך ולנפוש גם בתקופה כלכלית קשה. האשפרות להמיר נקודות ממועדוני הלקוחות של הרשתות גם לטיסות חינם מאפשר יתר גמישות ללקוחות.
בישראל לעומת זאת, החברות במועדוני החברים של רשתות בתי המלון המקומיים : פתאל, דן, ישרוטל . אינה כה מפותחת. הרשתות לא השכילו להשקיע בנאמנות הלקוחות ועיקר התחרות היא ברמת המחיר הסופי והמבצעים דרך וועדים ומועדוני לקוחות חיצוניים. האפשרות להמיר את הנקודות ללינות מוגבלת לישראל. המרה של הנקודות לשימושים אחרים מעבר לשהייה במלונות מוגבלת אם לא לומר אינה קיימת.

אין תגובות: